Kwaliteit van zorg staat voorop bij DGT Zorg. Uiteraard houden we ons aan alle wetgeving, maar we gaan graag een stapje verder. DGT zorg voldoet aan alle eisen van het HKZ keurmerk en we hebben daarom in augustus 2023 ook ons certificaat behaald. Het HKZ keurmerk is een veelgebruikt certificaat wat laat zien dat je serieus bezig bent met de kwaliteit van de zorg en dat we voldoen aan allerlei eisen vanuit de klanten en stakeholders.
De basis voor ons kwaliteitssysteem ligt vast in ons kwaliteitsmanagementsysteem Kepp. Hierin hebben we al onze processen en werkwijze uitgebreid beschreven en leggen we mogelijke verbeteringen ook direct vast. Meerdere keren per jaar evalueren wij ons eigen functioneren om zo onszelf verder door te ontwikkelen en verbeteren.
Binnen DGT Zorg streven we naar een cultuur van kwaliteit en veiligheid, waarin iedere medewerker verantwoordelijkheid neemt voor het leveren van hoogwaardige zorg. We hebben duidelijke procedures en protocollen opgesteld die ervoor zorgen dat de zorgverlening consistent en gestandaardiseerd is. Daarnaast hebben we interne controles en audits om ervoor te zorgen dat we aan de gestelde kwaliteitseisen blijven voldoen. Uiteraard vragen we ook onze cliënten en medewerkers om feedback. DGT Zorg kenmerkt zich als een lerende organisatie die continu in ontwikkeling en verbetering is.